המכתב הזה הוא על גל – אשתי. ומי שעוקב אחריי יודע שאני כמעט לא מדבר עליה בפומבי. אבל הגעתי לרגע שאני חייב לכתוב את זה – כי בלי גל, ההורייזן שאתם מכירים פשוט לא הייתה קיימת.
שלום,
בשבוע שעבר ישבתי מול מפגש עסקי גדול. עסקה שאם תיסגר, פותחת לי 18 חודשים של עבודה אינטנסיבית עם 6 חברות חדשות בו זמנית. בעלי העסק שאל אותי שאלה אחת: "אתה מסוגל להתחייב לזה?"
הוצאתי טלפון. שלחתי הודעה לגל. כתבתי: "תקשיבי, יש פה משהו גדול. רוצה לדבר איתך."
הוא הסתכל עליי בתמיהה. "אופק, אתה הבעלים. אתה לא צריך לשאול אף אחד."
אבל הוא טעה. אני כן צריך לשאול. לא כי גל עובדת בהורייזן (היא לא), ולא כי היא מבינה בעסקאות פיננסיות (יש לה את העולם שלה). אני שואל אותה כי בלי הסכמתה השקטה, אני לא יכול לבצע. נקודה.
המקור לברכה של הגבר
אומרים חז"ל: "הוקירו את נשותיכם כדי שתתעשרו" (בבא מציעא נט.). בפעם הראשונה ששמעתי את המשפט הזה – חשבתי שזה רומנטיקה דתית. עכשיו, אחרי שבע שנים של בניית עסק לצד גל, אני יכול להגיד לכם בוודאות מוחלטת: זה חוק כלכלי. לא דרשה רוחנית.
תקשיבו לי טוב: המקור לברכה של הגבר – זה השמחה שיש לו בתוך הבית. כל הניסיון שצברתי עם 230+ בעלי עסקים בישראל מאשר את זה שוב ושוב. כל בעל עסק שצולח – יש לו בית שקט. כל בעל עסק שנשבר – יש לו בית סוער.
אני לא ממציא את זה. אני רואה את זה כל יום. ובדפים שאני מנהל בתכנון עסקי, אני שואל את זה כשאלה הראשונה. לא "מה ההכנסות?", לא "מה התזרים?". אלא: "איך זה בבית?"
השקט שעוטף את כל הרעש
גל היא לא העוזרת שלי. היא לא היועצת שלי. היא לא השותפה העסקית שלי (השותף שלי הוא אלירן אוחיון). אז מה היא כן?
היא השקט. בתוך כל הטירוף של בניית אימפריה – לקוחות, עובדים, פגישות, החלטות גדולות, החלטות קטנות – גל היא הנקודה שבה אני מצליח לעצור ולנשום.
בבוקר אני יוצא מהבית עם ראש פנוי. בלילה אני חוזר הביתה ועוזב את הכל בפתח. אין משא במשרד שאני מביא הביתה. אין משא מהבית שאני מביא למשרד. זו ההפרדה הזו – השקט הזה – שמאפשרת לי לעבוד עם 230 בעלי עסקים בלי להישבר.
"בתוך כל הטירוף של בניית אימפריה, היא השקט והיציבות שלי. המצפן שמזכיר לי שבשביל לנצח בחוץ – חייבים שקט וביטחון בבית."
למה אני מספר לך את זה
אני יודע למה אתה כאן. אתה כאן כי אתה רוצה לדעת איך אני בונה עסק שצומח. איך לוקחים 230+ בעלי עסקים ועוזרים להם להנדס את הרווח שלהם. אתה רוצה את הטריקים, את השיטות, את הכלים.
אז הנה הטריק הראשון שאני נותן לך – והוא לא כסף, הוא לא תמחור, הוא לא תזרים: תסתכל על אשתך. תשאל את עצמך – האם השקט שבבית הוא הקרקע של ההצלחה החיצונית שלך? או שאתה רץ כי בבית רע, ואתה בורח?
שני מצבים שונים לחלוטין מבחינה אנרגטית. בעל עסק שרץ מתוך ברכה – מגיע למרחק שלוש פעמים יותר ממי שרץ מתוך בריחה. ראיתי את זה במאות מקרים.
"מצא אשה – מצא טוב"
"מצא אשה – מצא טוב" (משלי יח, כב). גל שלי היא ה-"טוב" שחכמי המקרא דיברו עליו. בלי השקט שלה – אין הורייזן. בלי הביטחון שאני מקבל ממנה – אין את הביטחון שאני נותן ל-230 בעלי עסקים שסומכים עליי.
בכל פעם שאני עומד לפני החלטה גדולה – הקמת חטיבה חדשה, השקעה, גיוס שותף – השיחה הראשונה שלי היא איתה. לא עם רואה חשבון, לא עם עורך דין, לא עם אלירן. איתה.
זה לא בגלל שהיא מבינה בעסקים יותר מהם. זה בגלל שהיא יודעת לראות אותי בלי הצורך לנצח אותי. היא לא מנסה למכור לי משהו. היא לא מנסה לרצות אותי. היא רק שואלת: "זה מה שאתה רוצה?"
תשובה לבעל העסק שקורא את זה
אם אתה בעל עסק – ואתה נמצא במלחמה תזרימית, או באתגר עסקי, או בקבלת החלטה גדולה – לפני שאתה הולך ליועץ עסקי, לפני שאתה מתקשר לבנקאי, לפני שאתה רץ אליי – תלך הביתה. תשב מול אשתך. תספר לה.
היא לא צריכה להבין בעסקים. היא רק צריכה להבין אותך. וברגע שהיא בעניינים, ברגע שיש בית שקט – חצי מהקרב נגמר.
חצי השני? את זה אנחנו עושים יחד עם הצוות שלי בהורייזן.
סיום אישי
גל, אם את קוראת את זה – את לא יודעת איזה כוח את נותנת. את לא יודעת איך כל בעל עסק שיושב מולי במשרד, בעצם פוגש גם אותך. כי הביטחון שאני מקרין – הוא הביטחון שאת נותנת לי.
תודה.
ולכם, הקוראים – אם המכתב הזה דיבר אליכם, יש כמה דרכים להעמיק:
- תקראו את המכתבים האישיים הקודמים שלי – שם אני כותב באותו טון.
- תעקבו אחריי באינסטגרם @its_ofeklugasi – שם יש את הצד היומיומי.
- תיכנסו לערוץ YouTube שלי – שם יש 300+ סרטונים על הצד המקצועי.
- ואם אתה בעל עסק שרוצה לראות איפה הכסף שלו – בדיקת תזרים חינמית והצוות שלי מגיע אליך.
נדבר שוב בקרוב.
שלך,
אופק
המשך קריאה – תוכן קשור
על המחבר:
אופק לוגסי הוא יזם בן 27, מייסד ובעלים של קבוצת הורייזן יחד עם שותפו אלירן אוחיון. מומחה ל"הנדסת רווח". מלווה 230+ בעלי עסקים בישראל. לפרופיל המלא של אופק ↗